Adverteren Social Media

Adverteren op social media

Open je je social mediakanalen, dan flitsen de advertenties je om de oren. Irritant, of word je getriggerd? 

Als organisatie kan het interessant zijn om te adverteren op social media. Een veelgemaakte fout is een organisch bericht op Facebook random promoten. Ja, je bericht wordt meer vertoond aan anderen, maar is dat wel je doelgroep? We vertellen je graag hoe je adverteren op social media het beste kunt aanpakken en hoe dat zorgt voor meer bereik, meer naamsbekendheid en meer verkeer op de site.

Waarom adverteren op social media?

Adverteren op social media kan een krachtig middel zijn. Mits je het goed inzet. Je kunt het namelijk gebruiken om meer bereik te genereren of direct je producten te verkopen. Doordat er zoveel verschillende doelen zijn, is het eerst belangrijk om in kaart te brengen wat je doel is. Ook is het belangrijk om te weten waar de meerwaarde van jouw organisatie ligt: wat bieden jullie je doelgroep en waarmee onderscheiden jullie je, vergeleken met de concurrenten? Geen idee wat hierop het antwoord is? We helpen je graag tijdens een strategietraject. Wat dat inhoudt? Plan een strategiegesprek met ons in. 

Adverteren op social media voor B2B

Alleen adverteren op social media voor B2C-bedrijven? Dat is een groot misverstand. “Social media” is namelijk een breed begrip en hier vallen verschillende kanalen onder. Natuurlijk denk je meteen aan Facebook en Instagram, maar LinkedIn kan ook een sterk medium hiervoor zijn. Juist voor bedrijven die specifieke functietitels willen aanspreken, omdat de targeting mogelijkheden voor al deze mediums enorm uitgebreid zijn. We vertellen je op deze pagina daar ook meer over. Wij voeren voor onze klanten onder andere de verschillende social media campagnes uit:

  • Via LinkedIn en Facebook bereiken we coaches om de verkoop te stimuleren van boeken gericht op persoonlijke ontwikkeling;
  • Via LinkedIn benaderen we ondernemers die op zoek zijn naar een tijdelijke en betaalbare werkruimte;
  • Op Facebook en LinkedIn bereiken we managers van Inkoop- en Facilitaire afdelingen met een verandervraagstuk.

Adverteren op social media in de praktijk

Je plan is bepaald, de kanalen zijn bekend. Nu is het zaak dat je gaat starten met het creëren van campagnes en schrijven van content en/of schieten van beelden. Help! Dat past toch helemaal niet in je dagelijkse werkzaamheden? Gelukkig helpen we je daar ook graag mee. 

We kunnen jou en je medewerkers hierin trainen óf het helemaal voor je uit handen nemen. Net waar jij behoefte aan hebt. Van het maken van campagnes tot aan het schieten van beelden. Lees meer over content in de praktijk

CONTENT CREATIE

TEKSTEN & BLOGS

SOCIAL MEDIA

FOTOGRAFIE

VIDEO & ANIMATIE

E-BOOKS & WHITEPAPERS

VERSPREIDING & PROMOTIE

WEBSITE & SEO

FACEBOOK & INSTAGRAM

LINKEDIN

EMAIL MARKETING

ONLINE PR

Klaar om je (social) strategie aan te pakken?

Social media is slechts een onderdeel van je hele (online) strategie. Met een strategietraject zorgen we ervoor dat de onderste steen boven komt en hoe je op die manier meerwaarde aan jouw klant kan leveren. Vanuit daar kan gekeken worden naar de inzet van verschillende activiteiten zoals social media, adverteren, SEO en e-mailmarketing. Klaar om de volgende stap te zetten en online echt impact te maken? Plan dan een strategiegesprek met ons in.

Wil je écht impact maken op je doelgroep? Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Elke eerste donderdag van de maand ontvang je de laatste blogs én extra tips om waardevol te zijn voor je doelgroep, structuur aan te brengen in je content en meer resultaat te behalen uit je inspanningen.  

Wil je geen tips mislopen? Schrijf je dan nu in.

Privacybeleid: we houden niet van spam en sturen je alleen relevante info. Lees hier het hele beleid.