Alle online marketingactiviteiten onderhouden kost veel tijd. Content maken voor alle kanalen, resultaten analyseren, optimaliseren… Vooral als jij naast marketing druk bent met veel meer zaken, dan is het interessant bepaalde processen te automatiseren. Gelukkig zijn er tegenwoordig veel tools die ons leven een stukje makkelijker maken. Email biedt veel kansen om een deel van je marketing te automatiseren: één keer instellen, content maken en gaan! In dit blog lees je hoe je met slimme emailmarketing tijd kunt besparen en welke tool je hiervoor nodig hebt. Lees meer

Blog-briefing maken

55% meer websitebezoekers, 126% meer leads, 434% meer geïndexeerde pagina’s. Dit zijn de meest recente cijfers over zakelijk bloggen (Bron: Hubspot). Genoeg redenen om tijd te besteden aan bloggen dus (mits het binnen je contentstrategie past). Omdat ook uit de cijfers komt dat 77% van de internetgebruikers regelmatig blogs lezen, hoeven we jou niet meer uit te leggen wat een blog is. Maar wat je misschien nog niet wist, is dat beginnen met een goede blog-briefing erg belangrijk is voor de kwaliteit van je blog. Én dat het een stuk fijner en sneller werkt dan maar gewoon ergens beginnen. Wil jij ook meer websitebezoek en leads voor je business? Begin je blog dan met een goede blog-briefing.
Lees meer

Employer branding content-tips

Er is al veel geschreven over het belang van employer branding. En de meeste bedrijven beseffen inmiddels dat alleen een vacature de wereld in schieten niet genoeg is om nieuw talent aan je te binden. Het verspreiden van relevante en unieke content is dé manier om aan potentieel personeel te laten zien wie je bent en wat je belangrijk vindt als organisatie. Dat betekent dat je aan de slag moet met andere content dan die voor je klanten bedoeld is. Pff, klinkt als veel werk? Begin dan met deze 5 praktische content-tips specifiek voor employer branding!

Lees meer

LinkedIn adverteren

“Als ik wil bouwen aan de zichtbaarheid van mijn bedrijf, op welk kanaal moet ik dat dan doen? Het aantal volgers op LinkedIn groeit voor ons gevoel niet erg hard. Is het slim om te adverteren?” Allemaal vragen die klanten ons de afgelopen tijd stelden. In deze tweede Q&A geven we wederom antwoord op een vaak gestelde vraag. Deze keer is het onderwerp ‘adverteren op LinkedIn’. Lees snel verder, want ik geef je gratis advertentietegoed om mee te testen!

Lees meer

Is een nieuwsbrief nog de moeite waard

Past Instagram bij ons bedrijf? Een email-nieuwsbrief, heeft dat wel nut en is dat nog wel van deze tijd? Kan ik het beste adverteren op Facebook of op LinkedIn? Als ik wil bouwen aan mijn merkbekendheid van mijn bedrijf, op welk kanaal moet ik dat dan doen? Allemaal vragen die klanten ons de afgelopen tijd stelden. En we kregen ook verschillende vragen binnen via de chat op onze website. De hoogste tijd om antwoord te geven op de meest gestelde vragen met een eerste Q&A. Lees vooral verder als je twijfelt over het nut van een nieuwsbrief.

Lees meer

Contentstrategie

Je denkt er al een tijd lang over na: je wil marketing voor jouw organisatie naar een hoger niveau tillen: betere zichtbaarheid, meer autoriteit, meer vertrouwen van je doelgroep en uiteindelijk meer leads! Om dit te doen wil je op alle online kanalen een betekenisvol verhaal vertellen en hiermee nieuwe klanten aan je binden. Inmiddels ben je er achter dat je hiervoor een goede contentstrategie nodig hebt. Maar hoe overtuig jij je baas of collega’s van de noodzaak om hierin te investeren? En hoe laat je ze zien dat dit op de lange termijn de enige weg is naar meer omzet en groei van jullie bedrijf? Wij hebben een aantal ijzersterke argumenten voor je om te in te zetten. 

Lees meer

Foto met smartphone

Een beeld zegt meer dan 1000 woorden. Om jouw klant te overtuigen wil je dus online zichtbaar zijn met goede foto’s. Maar wat als je niet beschikt over een goede beeldbank en ook geen budget hebt om (steeds maar weer) een fotograaf in te huren? Dan ga je zelf aan de slag! De camera’s op de smartphones van tegenwoordig zijn meer dan geschikt om goede foto’s te maken voor online. En het is een misvatting om te denken dat beelden perfect moeten zijn. Ze moeten juist niet perfect zijn om ervoor te zorgen dat klanten jouw bedrijf zien als authentiek en toegankelijk. Dus geef het eens een kans! Om goed van start te gaan geven wij je 6 lessen om goede foto’s te maken met je smartphone.

Lees meer

constante-flow-van-leads

Altijd zichtbaar zijn. Voor veel ondernemers en marketeers een van de grootste uitdagingen. Hoe krijg je het qua tijd, creativiteit en budget voor elkaar om minimaal elke week iets van je te laten horen? En dat op de lange termijn. ‘Always on’ zijn heeft als resultaat dat je altijd in het (achter)hoofd van jouw potentiële klant zit. Wanneer ze dan zover zijn dat ze een oplossing willen voor hun probleem, dan ben jij de partij die ze bellen. Zo werk je aan een constante flow van leads en kun je je bedrijf laten groeien.

Lees meer

video resultaten

Een bedrijfsfilm laten maken klinkt voor veel bedrijven als een flinke investering. Zowel in geld als tijd. Daarom beginnen bedrijven er vaak nog niet aan. Een gemiste kans, want je kunt zoveel met video! Emotie is dé beste manier om je doelgroep te betrekken bij je verhaal en er is geen betere manier om emotie over te brengen dan met video. Plus mensen begrijpen video beter, want ze leren veel sneller via dit medium.

Lees meer

Social media advertising

Verreweg de meeste marketing- en communicatieprofessionals die wij spreken, weten hoe belangrijk het is. Jezelf positioneren als expert en kennis delen met je doelgroep. Bijvoorbeeld in de vorm van blogs, whitepapers, e-books en video’s. Mits goed toegepast natuurlijk, is het een perfecte manier om leads te genereren en je bedrijf te laten groeien. Toch proeven we vaak ook veel aarzeling bij bedrijfseigenaren. Vooral kennisintensieve bedrijven vertellen ons bang te zijn om te veel te delen, met als gevolg dat ze zichzelf juist tegenwerken.
Lees meer