video resultaten

Een bedrijfsfilm laten maken klinkt voor veel bedrijven als een flinke investering. Zowel in geld als tijd. Daarom beginnen bedrijven er vaak nog niet aan. Een gemiste kans, want je kunt zoveel met video! Emotie is dé beste manier om je doelgroep te betrekken bij je verhaal en er is geen betere manier om emotie over te brengen dan met video. Plus mensen begrijpen video beter, want ze leren veel sneller via dit medium.

Lees meer

Social media advertising

Verreweg de meeste marketing- en communicatieprofessionals die wij spreken, weten hoe belangrijk het is. Jezelf positioneren als expert en kennis delen met je doelgroep. Bijvoorbeeld in de vorm van blogs, whitepapers, e-books en video’s. Mits goed toegepast natuurlijk, is het een perfecte manier om leads te genereren en je bedrijf te laten groeien. Toch proeven we vaak ook veel aarzeling bij bedrijfseigenaren. Vooral kennisintensieve bedrijven vertellen ons bang te zijn om te veel te delen, met als gevolg dat ze zichzelf juist tegenwerken.
Lees meer

Social media kanalen kiezen

Social media is dé kans voor jouw bedrijf om in gesprek te gaan met je doelgroep. Dat hoeven we niet meer uit te leggen. Maar welk kanaal is nou geschikt voor jouw organisatie? Waarschijnlijk heb je al een Facebook pagina, misschien heb je Instagram al ontdekt, maar een duidelijke visie heb je nog niet. En dan ineens roept men dat je moet stoppen met Facebook in verband met de laatste schandalen. En is Twitter echt op sterven na dood, zoals men zegt? Er lijkt geen simpel antwoord op de vraag welk social media kanaal jij zou moeten kiezen. Maar in feite is de keuze gemakkelijker dan je denkt!

Lees meer

Foto met smartphone

Een beeld zegt meer dan 1000 woorden. Om jouw klant te overtuigen wil je dus online zichtbaar zijn met goede foto’s. Maar wat als je niet beschikt over een goede beeldbank en ook geen budget hebt om (steeds maar weer) een fotograaf in te huren? Dan ga je zelf aan de slag! De camera’s op de smartphones van tegenwoordig zijn meer dan geschikt om goede foto’s te maken voor online. En het is een misvatting om te denken dat beelden perfect moeten zijn. Ze moeten juist niet perfect zijn om ervoor te zorgen dat klanten jouw bedrijf zien als authentiek en toegankelijk. Dus geef het eens een kans! Om goed van start te gaan geven wij je 6 lessen om goede foto’s te maken met je smartphone.

Lees meer

Contentpijlers

Als bedrijf kun je overal content over maken. Maar die onbegrensdheid levert vaak meer frustratie op dan dat het iets goeds oplevert. Want als je zoveel keus hebt slaat het de inspiratie snel dood, is de structuur ver te zoeken en zie dan nog maar eens betekenisvol te zijn voor je doelgroep. Als je houvast creëert voor het kiezen van je onderwerpen, wordt het bedenken van content juist leuk! Contentpijlers zorgen voor die houvast. In dit blog help ik je op weg om de juiste contentpijlers voor jouw merk te bepalen.

Lees meer

constante-flow-van-leads

Altijd zichtbaar zijn. Voor veel ondernemers en marketeers een van de grootste uitdagingen. Hoe krijg je het qua tijd, creativiteit en budget voor elkaar om minimaal elke week iets van je te laten horen? En dat op de lange termijn. ‘Always on’ zijn heeft als resultaat dat je altijd in het (achter)hoofd van jouw potentiële klant zit. Wanneer ze dan zover zijn dat ze een oplossing willen voor hun probleem, dan ben jij de partij die ze bellen. Zo werk je aan een constante flow van leads en kun je je bedrijf laten groeien.

Lees meer

Contentproductie in de zomer

Het produceren van goede content is voor veel bedrijven een hele uitdaging. In de zomerperiode is dit vaak nog lastiger. Want hoe ga jij om met je contentproductie? Met het bedenken van onderwerpen, produceren van content, het plaatsen van content in je site, op social media en in je nieuwsbrief, als jij (inclusief de hele afdeling) op de camping in Zuid-Frankrijk zit?

Lees meer

Foto beeldbank

Je bent de content van je website aan het vernieuwen. Qua tekst kom je een heel eind, maar voor de beelden heb je geen enkele goede optie. Of je wilt als bedrijf een LinkedIn-post plaatsen om je netwerk te inspireren, maar je hebt geen geschikte foto om je post te ondersteunen. Klinkt dit je bekend in de oren? Veel bedrijven onderschatten het nut van een goede beeldbank. Tekst komt eerst, beeld als laatste. Zonde! Want bewezen is dat beeld veel meer zegt dan tekst. Om betekenisvol te zijn voor je doelgroep wil jij toch ook zoveel mogelijk laten zien van jouw bedrijf en de mensen erachter? En zo ingewikkeld is het niet om tot een beeldbank te komen. Wij geven je 7 redenen om te starten met een beeldbank en helpen je op weg!

Lees meer

Blog LinkedIn

Ondernemers vinden het vaak spannend zichzelf op LinkedIn te profileren. Ook kennen ze de ins en outs van het platform niet, waardoor ze bang zijn om voor schut te staan. Zonde! Want LinkedIn is onmisbaar voor de zichtbaarheid van je bedrijf. Dus als je ondernemer bent is het slim om op dit platform flink te bouwen aan je eigen zichtbaarheid (en die van je medewerkers). Ilse Weijland is LinkedIn trainer en adviseur. Zij helpt al meer dan 6 jaar ondernemende professionals bij het versterken van hun online presentatie. Omdat zij als geen ander tips kan geven over de inzet van LinkedIn, stelden we haar 4 vragen die jou en je collega’s met LinkedIn op weg helpen! Lees meer

55% meer website bezoekers, 126% meer leads, 434% meer geïndexeerde pagina’s. Dit zijn de meest recente cijfers van over zakelijk bloggen (Bron: Hubspot). Genoeg redenen om tijd te besteden aan bloggen dus (mits het binnen je contentstrategie past). Omdat ook uit de cijfers kwam dat 77% van de internetgebruikers, regelmatig blogs lezen, hoeven we jou niet meer uit te leggen wat een blog is. Maar wat je misschien nog niet wist, is dat een goede blog briefing erg belangrijk is. Wil jij ook dergelijke resultaten zien? Begin dan met goed briefen.
Lees meer