55% meer website bezoekers, 126% meer leads, 434% meer geïndexeerde pagina’s. Dit zijn de meest recente cijfers van over zakelijk bloggen (Bron: Hubspot). Genoeg redenen om tijd te besteden aan bloggen dus (mits het binnen je contentstrategie past). Omdat ook uit de cijfers kwam dat 77% van de internetgebruikers, regelmatig blogs lezen, hoeven we jou niet meer uit te leggen wat een blog is. Maar wat je misschien nog niet wist, is dat een goede blog briefing erg belangrijk is. Wil jij ook dergelijke resultaten zien? Begin dan met goed briefen.
Lees meer

Zo creeer je een persona

Focus, focus, focus. Maar op wie? Jouw doelgroep is wellicht het MKB in Nederland, vrouwen tussen 25 en 40 jaar of iedereen die behoefte heeft aan product X of dienst Y. Een goed begin, maar deze doelgroepen zijn wel erg groot en divers. Het zegt nog niet veel over hun behoefte, doelen, belemmeringen of beïnvloedingsfactoren. En je hebt nog geen idee aan wat voor soort content ze behoefte hebben, laat staan aan een aanbod voor jouw product of dienst. Dan wordt het moeilijk om hen te bereiken en relevant te zijn. In dit blog leggen we uit hoe een persona je gaat helpen. Lees hoe je een persona creëert en maak gebruik van ons template!

Lees meer

Stefanie met Trello

Er is geen betere uitleg over Trello dan de toelichting die Trello zelf geeft: “Trello is de gratis, flexibele, en visuele weg om alles met iedereen te organiseren. Met Trello zie je de voortgang van je volledige project in één oogopslag.” Oneindige emailgesprekken, verouderde spreadsheets en stapels notitieblaadjes zijn hiermee verleden tijd. Dit maakt Trello de ideale tool om je contentkalender in te maken. Onze klanten en wij zelf zijn heel blij met deze oplossing. Hoe we zo’n contentkalender in Trello maken? Dat laten we jou graag zien! Lees meer

SEO Miriam

Regelmatig vragen bedrijven ons of we SEO-teksten voor ze willen schrijven. Wij krijgen daar altijd een beetje jeuk van, omdat we niet geloven in het succes van teksten die alleen geschreven zijn voor Google. Je wilt vooral van waarde zijn voor je lezer. Miriam Swaans van Swaans Communicatie is tekstschrijver. Zij en haar team richten zich al zo’n 15 jaar op het schrijven van teksten die maximaal bijdragen aan het succes van merken en bedrijven. Wij waren heel benieuwd naar Miriams visie op SEO en doken samen met haar de materie in.
Lees meer

Adverteren op social media

Frankwatching publiceerde vorige week een handig artikel met de nieuwe benchmarks voor Facebook advertenties. Eén van de meest praktische en meest gelezen artikelen. Want als je weinig ervaring hebt met adverteren op social media is het moeilijk om het resultaat van je advertenties te beoordelen. Een benchmark geeft je dan houvast. Wanneer loopt een advertentie goed? Wanneer stop je een advertentie of zet je juist extra budget in? Door vast te houden aan benchmarks kan je vanaf de eerste advertentie toewerken naar resultaat: meer bereik, meer interactie en meer potentiële klanten op je website. Aangezien je geklikt hebt op dit artikel kan jij wellicht wel een goede leidraad gebruiken.

Lees meer

Trello mobiel

Je opent je Instagram en…de #lifegoals en #instagood plaatjes vliegen je om de oren. Het lijkt soms of Instagram alleen maar bestaat uit #pictureperfect bikinifoto’s van #instafamous personen. En hoewel je je waarschijnlijk afvraagt hoe het kan dat Anna Nooshin nu alweer op vakantie is, is dat zeker niet het enige dat Instagram te bieden heeft. Ook zakelijk biedt Instagram inmiddels volop kansen!
Lees meer

Betekenisvolle content

Iedereen weet dat betekenisvolle content belangrijk is om je doelgroep aan je te binden. Maar op goed geluk content de wereld de wereld in slingeren is niet de oplossing. Er is op dit moment zelfs meer content dan tijd om het te consumeren(!). Wil je er dus voor zorgen dat mensen jóuw content onder ogen krijgen, moet je er als marketingprofessional voor zorgen dat je écht betekenisvolle content maakt en verspreidt. Content die impact maakt op het leven van je doelgroep. We helpen je in 5 stappen! Lees meer

In de huidige maatschappij van oneindig veel commerciële boodschappen zoeken steeds meer consumenten naar andere redenen om een product of dienst te kopen. Er zijn heel veel bedrijven die roepen dat ze de laagste prijs hebben of een product met perfecte kwaliteit. Maar door van betekenis te zijn voor mens, maatschappij of milieu kunnen bedrijven zich vandaag de dag pas echt onderscheiden.
Lees meer

Storytelling

Heb jij het gevoel dat storytelling alleen is weggelegd voor grote bedrijven met ervaren marketeers en gigantische budgetten? Niet vreemd dat je dat denkt, want mooie voorbeelden komen immers vooral van klinkende namen als Google, Volvo of Redbull. Toch is storytelling uitstekend toepasbaar in elk bedrijf. Groot of klein. Met een goede methode is het helemaal niet nodig om supercreatief of fancy te zijn. Zolang je maar echt en oprecht bent, is storytelling ook iets voor jouw bedrijf. Wij helpen je op weg om storytelling toe te passen in jouw bedrijf. Lees meer