Social media kanalen kiezen

Social media is dé kans voor jouw bedrijf om in gesprek te gaan met je doelgroep. Dat hoeven we niet meer uit te leggen. Maar welk kanaal is nou geschikt voor jouw organisatie? Waarschijnlijk heb je al een Facebook pagina, misschien heb je Instagram al ontdekt, maar een duidelijke visie heb je nog niet. En dan ineens roept men dat je moet stoppen met Facebook in verband met de laatste schandalen. En is Twitter echt op sterven na dood, zoals men zegt? Er lijkt geen simpel antwoord op de vraag welk social media kanaal jij zou moeten kiezen. Maar in feite is de keuze gemakkelijker dan je denkt!

Lees meer

Contentpijlers

Als bedrijf kun je overal content over maken. Maar die onbegrensdheid levert vaak meer frustratie op dan dat het iets goeds oplevert. Want als je zoveel keus hebt slaat het de inspiratie snel dood, is de structuur ver te zoeken en zie dan nog maar eens betekenisvol te zijn voor je doelgroep. Als je houvast creëert voor het kiezen van je onderwerpen, wordt het bedenken van content juist leuk! Contentpijlers zorgen voor die houvast. In dit blog help ik je op weg om de juiste contentpijlers voor jouw merk te bepalen.

Lees meer

Contentproductie in de zomer

Het produceren van goede content is voor veel bedrijven een hele uitdaging. In de zomerperiode is dit vaak nog lastiger. Want hoe ga jij om met je contentproductie? Met het bedenken van onderwerpen, produceren van content, het plaatsen van content in je site, op social media en in je nieuwsbrief, als jij (inclusief de hele afdeling) op de camping in Zuid-Frankrijk zit?

Lees meer

Foto beeldbank

Je bent de content van je website aan het vernieuwen. Qua tekst kom je een heel eind, maar voor de beelden heb je geen enkele goede optie. Of je wilt als bedrijf een LinkedIn-post plaatsen om je netwerk te inspireren, maar je hebt geen geschikte foto om je post te ondersteunen. Klinkt dit je bekend in de oren? Veel bedrijven onderschatten het nut van een goede beeldbank. Tekst komt eerst, beeld als laatste. Zonde! Want bewezen is dat beeld veel meer zegt dan tekst. Om betekenisvol te zijn voor je doelgroep wil jij toch ook zoveel mogelijk laten zien van jouw bedrijf en de mensen erachter? En zo ingewikkeld is het niet om tot een beeldbank te komen. Wij geven je 7 redenen om te starten met een beeldbank en helpen je op weg!

Lees meer

Blog LinkedIn

Bijna iedereen vindt het spannend om zichzelf op LinkedIn te profileren. Ook kennen mensen vaak de ins en outs van het platform niet, waardoor ze bang zijn om voor schut te staan. Zonde! Want LinkedIn is onmisbaar voor de zichtbaarheid van je bedrijf. Dus als je je bedrijf wilt helpen groeien is het slim om op dit platform flink te bouwen aan je eigen zichtbaarheid (en die van je collega’s). Ilse Weijland is LinkedIn trainer en adviseur. Zij helpt al meer dan 6 jaar ondernemende professionals bij het versterken van hun online presentatie. Omdat zij als geen ander tips kan geven over de inzet van LinkedIn, stelden we haar 4 vragen die jou en je collega’s met LinkedIn op weg helpen! Lees meer

Zo creeer je een persona

Focus, focus, focus. Maar op wie? Jouw doelgroep is wellicht het MKB in Nederland, vrouwen tussen 25 en 40 jaar of iedereen die behoefte heeft aan product X of dienst Y. Een goed begin, maar deze doelgroepen zijn wel erg groot en divers. Het zegt nog niet veel over hun behoefte, doelen, belemmeringen of beïnvloedingsfactoren. En je hebt nog geen idee aan wat voor soort content ze behoefte hebben, laat staan aan een aanbod voor jouw product of dienst. Dan wordt het moeilijk om hen te bereiken en relevant te zijn. In dit blog leggen we uit hoe een persona je gaat helpen. Lees hoe je een persona creëert en maak gebruik van ons template!

Lees meer

Stefanie met Trello

Er is geen betere uitleg over Trello dan de toelichting die Trello zelf geeft: “Trello is de gratis, flexibele, en visuele weg om alles met iedereen te organiseren. Met Trello zie je de voortgang van je volledige project in één oogopslag.” Oneindige emailgesprekken, verouderde spreadsheets en stapels notitieblaadjes zijn hiermee verleden tijd. Dit maakt Trello de ideale tool om je contentkalender in te maken. Onze klanten en wij zelf zijn heel blij met deze oplossing. Hoe we zo’n contentkalender in Trello maken? Dat laten we jou graag zien! Lees meer

SEO Miriam

Regelmatig vragen bedrijven ons of we SEO-teksten voor ze willen schrijven. Wij krijgen daar altijd een beetje jeuk van, omdat we niet geloven in het succes van teksten die alleen geschreven zijn voor Google. Je wilt vooral van waarde zijn voor je lezer. Miriam Swaans van Swaans Communicatie is tekstschrijver. Zij en haar team richten zich al zo’n 15 jaar op het schrijven van teksten die maximaal bijdragen aan het succes van merken en bedrijven. Wij waren heel benieuwd naar Miriams visie op SEO en doken samen met haar de materie in.
Lees meer

Adverteren op social media

Frankwatching publiceerde vorige week een handig artikel met de nieuwe benchmarks voor Facebook advertenties. Eén van de meest praktische en meest gelezen artikelen. Want als je weinig ervaring hebt met adverteren op social media is het moeilijk om het resultaat van je advertenties te beoordelen. Een benchmark geeft je dan houvast. Wanneer loopt een advertentie goed? Wanneer stop je een advertentie of zet je juist extra budget in? Door vast te houden aan benchmarks kan je vanaf de eerste advertentie toewerken naar resultaat: meer bereik, meer interactie en meer potentiële klanten op je website. Aangezien je geklikt hebt op dit artikel kan jij wellicht wel een goede leidraad gebruiken.

Lees meer

Trello mobiel

Je opent je Instagram en…de #lifegoals en #instagood plaatjes vliegen je om de oren. Het lijkt soms of Instagram alleen maar bestaat uit #pictureperfect bikinifoto’s van #instafamous personen. En hoewel je je waarschijnlijk afvraagt hoe het kan dat Anna Nooshin nu alweer op vakantie is, is dat zeker niet het enige dat Instagram te bieden heeft. Ook zakelijk biedt Instagram inmiddels volop kansen!
Lees meer