nut van contentstrategie

Jij bent er inmiddels wel achter. Jullie organisatie heeft een goede contentstrategie nodig. Je wil je werk professionaliseren en laten zien wat contentmarketing oplevert. Maar hoe overtuig jij je baas van die noodzaak? Wij hebben een aantal ijzersterke argumenten voor je om te in te zetten.

1. De consument is minder gevoelig voor reclame

De consument van nu is kritisch. Een schreeuwerige reclameboodschap wordt niet meer klakkeloos geloofd. Je kan heel hard roepen dat je goed bent, of je kan jullie kwaliteit bewijzen met meerdere contactmomenten en goede informatie. In een contentstrategie zet je de kaders voor je merkverhaal. Hiermee laat zien wie je bent, zonder te schreeuwen. Een uitstekende aanvulling op je traditionele marketingplan. Met een goede contentstrategie, continuïteit en doorzettingsvermogen wordt je een autoriteit in jouw branche en weet de consument jou te vinden.

2. Merkloyaliteit zorgt voor meer (herhalings-) aankopen

Met goede contentmarketing bouw je een langdurige relatie op met je klant. Door informatieve content te delen op de juiste plek en met de juiste timing wordt je merk interessant om te volgen. Je bouwt het vertrouwen van je doelgroep op en ze is vervolgens bereid om bij jou te kopen. Blijf je in contact en blijf je interessant, dan blijft jouw klant loyaal aan jouw merk. Dit bereik je met een goed merkverhaal en door transparant te zijn. Hoe krijg je dit voor elkaar? Door een heldere contentstrategie te maken, stap voor stap. Deze stel je samen met je medewerkers. Van marketing en verkoop tot HR en klantenservice. Door verschillende afdelingen en medewerkers te betrekken bij de contentstrategie en -creatie weet je beter wat jouw klant nodig heeft. Hierdoor wordt je content relevant en je merk menselijker, waardoor je klant een relatie met je op wilt bouwen. De cirkel is rond!

3. Een contentstrategie zorgt voor continuïteit en efficiënter werken

Content creëren doe je al hier en daar. Jouw organisatie heeft waarschijnlijk een blog, een nieuwsbrief en meerdere social media accounts. Maar het is nogal hap-snapwerk. Weet jouw baas eigenlijk het verschil tussen content creëren en contentmarketing? Een goede contentstrategie kan je helpen bij continuïteit in je contentkalender. Of het überhaupt maken van een planning als je nog geen contentkalender hebt. Het zorgt voor structuur en efficiënter werken. Dat betekent dat jij meer tijd overhoudt om rendabele content te maken.

4. 66% van de bedrijven weten wél wat hun contentmarketing oplevert

Zonder goede doelstelling heb je vooral een heleboel content, maar geen idee wat dit voor resultaat oplevert. En als je niet weet wat het doet, dan kan je je werk ook niet verbeteren. Een contentstrategie zorgt voor die praktische KPI’s. Zonder strategie is het onmogelijk om waardevolle inzichten om te zetten naar betere resultaten. 66% van de bedrijven zetten content strategisch in en weten wat hun content oplevert. Jullie willen nu echt niet meer achterblijven.

Gebruik deze argumenten wanneer je het nut van contentmarketing bespreekbaar maakt. Is dit nog niet voldoende om de beslissers over de streep te trekken? Stel dan een testperiode voor. Ontwerp je strategie en evalueer na een half jaar. De cijfers liegen niet.

Wij hopen dat het je lukt! Wil je meer weten over contentstrategie? Download ons gratis e-book Betekenisvolle contentmarketing met resultaat.

 


Meer weten?

  • Abonneer je op onze nieuwsbrief en ontvang maandelijks een content-tip in je mailbox.
  • Vraag ons gratis e-book aan en kom erachter hoe je op een betekenisvolle manier meer klanten aantrekt.
  • Leer nog meer over betekenisvolle contentmarketing door ons te volgen op LinkedIn en Instagram of Facebook. Hier delen we ook goede artikelen van bijv. Frankwatching en andere platformen. Dan hoef je zelf niet alle nieuwsbrieven door te scannen ;-)
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.