Contentstrategie

Je denkt er al een tijd lang over na: je wil marketing voor jouw organisatie naar een hoger niveau tillen. En om dit te doen wil je op alle online kanalen een betekenisvol verhaal vertellen en hiermee nieuwe en bestaande klanten aan je binden. Inmiddels ben je er achter dat je hiervoor een goede contentstrategie nodig hebt. Maar hoe overtuig jij je baas of collega’s van de noodzaak om hierin te investeren? En hoe laat je ze zien dat dit op de lange termijn de enige weg is naar meer omzet en groei van jullie bedrijf? Wij hebben een aantal ijzersterke argumenten voor je om te in te zetten. 

1 Jouw klant is in de basis NIET geïnteresseerd in jouw bedrijf

Dit vind je misschien niet zo leuk om te horen en misschien wil je het niet geloven, maar jouw potentiële klant is eigenlijk helemaal niet zo geïnteresseerd in jouw bedrijf als jij hoopt. En eigenlijk ook niet in jouw product of dienst. In de basis zijn mensen op zoek naar oplossingen voor hun problemen of ze zoeken naar dingen die hun leven een stukje mooier of fijner maken. Veel later pas zijn ze geïnteresseerd in jou als mogelijke partij die hen die oplossing kan bieden. Dus daarom is het geen goed idee om op de online kanalen van jouw bedrijf te vertellen hoe goed en leuk jouw bedrijf is. In ieder geval niet alleen maar. Door met contentmarketing aan de slag te gaan kun je betekenisvolle informatie en inspiratie bieden waardoor je mensen al vroeg in hun klantreis aan je bindt. Help mensen op een oprechte manier verder met waardevolle content en dan komt er vanzelf een moment waarop ze WEL geïnteresseerd raken in jouw bedrijf.

 

 


Meer weten?

  • Abonneer je op onze nieuwsbrief en ontvang maandelijks een content-tip in je mailbox.
  • Vraag ons gratis e-book aan en kom erachter hoe je op een betekenisvolle manier meer klanten aantrekt.
  • Leer nog meer over betekenisvolle contentmarketing door ons te volgen op LinkedIn en Instagram of Facebook. Hier delen we ook goede artikelen van bijv. Frankwatching en andere platformen. Dan hoef je zelf niet alle nieuwsbrieven door te scannen ;-)
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.