LinkedIn adverteren

“Als ik wil bouwen aan de zichtbaarheid van mijn bedrijf, op welk kanaal moet ik dat dan doen? Het aantal volgers op LinkedIn groeit voor ons gevoel niet erg hard. Is het slim om te adverteren?” Allemaal vragen die klanten ons de afgelopen tijd stelden. In deze tweede Q&A geven we wederom antwoord op een vaak gestelde vraag. Deze keer is het onderwerp ‘adverteren op LinkedIn’. Lees snel verder, want ik geef je gratis advertentietegoed om mee te testen!

Q: Is het interessant voor onze organisatie om te starten met adverteren op LinkedIn?

A: Heb je een BtB doel? Dan is het antwoord zeker ja. Bijna 82% van de Nederlandse beroepsbevolking is namelijk lid van LinkedIn. Dat zijn bijna 7,5 miljoen leden! Volgens schattingen van experts (LinkedIn zelf doet hier geen uitspraken over) is 27% maandelijks actief. Dit zijn veel mensen die jij door slim te targeten heel specifiek kan bereiken en aan je merk kunt binden. LinkedIn biedt namelijk de optie om een doelgroep te maken op verschillende werkgerelateerde kenmerken: bedrijfstak, bedrijfsnaam, functie, vaardigheden (of juist vaardigheden 

uitsluiten), leden van LinkedIn groepen enz. Door een specifieke doelgroep samen te stellen heeft LinkedIn soms zelfs een hogere conversie dan Google Ads. Het is dus zeker de moeite waard eens een test te doen.

Targeting opties LinkedIn

Waar te beginnen met LinkedIn adverteren

Bedenk wel dat als je gaat adverteren, men naar jouw bedrijfsprofiel gaat kijken. Wellicht zelfs naar de profielen van de mensen die bij jullie werken. Als je als bedrijf nog niets doet op LinkedIn, dan kom je weinig betrouwbaar over als je gaat adverteren. Zorg dus dat je ook actief wordt op je bedrijfsprofiel.

Het mooie is dat je dan ook gelijk content hebt om mee te adverteren. Een voorbeeld: jij of een van je collega’s heeft een blog geschreven en post deze op de LinkedIn bedrijfspagina. Deze post kun je direct gebruiken in een advertentiecampagne waardoor je het blog verspreidt onder jouw specifieke doelgroep.

Een blog adverteren is een goede manier om te starten. Wanneer je gaat adverteren ga je mensen bereiken die jouw bedrijf nog niet kennen. Dan wil je ze niet gelijk een sales verhaal voorschotelen. Met een blog geef je ze gratis informatie om ze nieuwsgierig te maken naar wat jouw bedrijf nog meer te bieden heeft. Je doel is dat ze meerdere blogs lezen of meerdere pagina’s bekijken en lang op je website blijven. 

Adverteren op LinkedIn met bestaande content

Extra tips voor adverteren op LinkedIn

  • Doe eens een test met een advertentiecampagne. Bepaal je doel, maak een advertentie die inspeelt op de behoefte van je doelgroep (niet wat je zelf graag wilt vertellen) en selecteer een passende doelgroep. Met 25 euro per dag gedurende 2 weken heb je al een goede test. 
  • LinkedIn geeft 50 dollar advertentiebudget cadeau om mee te starten! Goed begin, toch? 
  • Als je een test gaat doen, hou dan het artikel wat ik eerder schreef over de benchmarks voor adverteren op LinkedIn bij de hand. Het geeft je inzicht of je op de goede weg bent.  
  • Ga naast adverteren op LinkedIn ook aan de slag met de organische zichtbaarheid van je bedrijf. Bijvoorbeeld door je collega’s te motiveren actiever te worden op LinkedIn. Zo gebruik je het netwerk van je medewerkers en is helemaal gratis!

Wil je meer weten over hoe je je content slim kunt verspreiden onder je doelgroep? Vraag onze content-tips aan en blijf daardoor automatisch op de hoogte via onze nieuwsbrief. 


Meer weten?

  • Abonneer je op onze nieuwsbrief en ontvang maandelijks een content-tip in je mailbox.
  • Vraag ons gratis e-book aan en kom erachter hoe je op een betekenisvolle manier meer klanten aantrekt.
  • Leer nog meer over betekenisvolle contentmarketing door ons te volgen op LinkedIn en Instagram of Facebook. Hier delen we ook goede artikelen van bijv. Frankwatching en andere platformen. Dan hoef je zelf niet alle nieuwsbrieven door te scannen ;-)
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.