Marketing communicatiebureau

Marketing communicatiebureau

Je hebt een product of dienst die de levens van de gebruiker gemakkelijker gaat maken. Dat kan zijn omdat jij iets geheel nieuws doet of omdat je het simpelweg beter doet dan jouw concurrent. Je hebt een missie en visie en wilt deze van de daken afschreeuwen. Het ‘van de daken schreeuwen’ of anders gezegd ‘met hagel schieten’ zal waarschijnlijk weinig opleveren. Daarom helpen we jou hiermee als marketing communicatiebureau.

Wat is marketing communicatie?

Marketing communicatie is het communiceren van jouw marketingboodschap naar de juiste doelgroep. Door de inzet van verschillende (online) marketing tools zorgen we er dan samen voor dat jouw boodschap wordt opgepikt door de juiste doelgroep, met als resultaat meer bereik, verkeer en uiteindelijk omzet. 

marketing communicatie bureau

Hoe vind je de juiste (marketingcommunicatie) doelgroep?

Wanneer je je product gaat vermarkten wil je ervoor zorgen dat de boodschap aankomt bij de juiste (marketingcommunicatie) doelgroep. Dat vertellen we je nu even tussen neus en lippen door, maar daar komt een hoop bij kijken. Wie is namelijk die doelgroep? En is die doelgroep ook je marketingcommunicatiedoelgroep? Daar zit namelijk een wezenlijk verschil tussen. 

Wanneer je een producent voor speelgoed bent, wil je de aandacht van de kinderen. Zij moeten voldoende getriggerd zijn om het speelgoed te gaan gebruiken en er enthousiast over zijn. Zij moeten de doelgroep die het gaat kopen, de ouders in veel gevallen, kunnen overtuigen. De doelgroep en de marketingcommunicatiedoelgroep (oftewel de gebruiker en de beslisser) verschillen van elkaar. 

Datzelfde zien we terug in B2B. Dit noemen we ook wel verschillende DMU’s: Decision Making Units. Een monteur in de operatie heeft bepaalde onderdelen voor machines nodig om ervoor te zorgen dat de productie wordt geoptimaliseerd. Zij moeten hun leidinggevende overtuigen dat dit onderdeel nodig is, die vervolgens over het budget gaat. We hebben hier binnen het DMU te maken met een beslisser/koper en beïnvloeder/gebruiker

Bij het vermarkten is het belangrijk om de behoeften en pijnpunten van de doelgroep, de DMU’s, de touchpoints en buying journey in kaart te brengen. Wil je hierop focus aanbrengen? Start dan met het downloaden van onze Kickstart Gids

Jouw marketing communicatieboodschap in de praktijk brengen

Met jouw marketing communicatieplan staat jouw strategie als een huis. Nu volgt het praktische gedeelte: je boodschap op de juiste manier de wereld in slingeren. We geven je graag een voorbeeld welke middelen we je hiervoor kan inzetten:

SEO

Zoekmachine optimalisatie wordt in de volksmond ook wel SEO (Search Engine Optimization) genoemd. Velen denken dat SEO vooral bedoeld is voor het domineren van de zoekmachines met je pagina’s. Dat is zeker waar, maar het is meer dan dat. Je wilt namelijk gevonden worden op de juiste zoektermen. Je raadt het vast al: wij willen goed gevonden worden op ‘marketing communicatie bureau’. 

Door middel van een zoekwoord-onderzoek doen we dit, waarbij we achterhalen waar jouw doelgroep op zoekt online. Op die manier word je niet alleen gevonden op de juiste zoektermen, maar zorgen we er ook nog eens voor dat je verkeer naar je website wordt verhoogd. Daarmee wordt een positie in de zoekmachine het middel in plaats van het doel.

Social media

Misschien is jouw potentiële klant zich nog niet zo bewust van de voordelen die jouw product met zich meebrengt en is hij of zij nog niet actief in het aankoopproces. Social media is een goed middel om naamsbekendheid op te bouwen en te laten zien dat jij de enige en echte oplossing bent. Social media is vaak meer gericht op branding dan op conversie waardoor het een solide basis vormt.

E-mailmarketing

Wanneer je al in de picture van je doelgroep bent, is e-mailmarketing een fantastisch middel om in te zetten. Leg je eigen beperkende gedachten “maar e-mails zijn toch irritant?” even opzij en test wat dit middel voor jou kan betekenen. 

Van warme leads over de streep trekken tot loyale klanten behouden, het is allemaal mogelijk met een gedegen e-mailstrategie. Het mooiste van alles? Alle acties worden op basis van gedrag en behoefte gepersonaliseerd gestuurd, waardoor je geautomatiseerd een warme band opbouwt of behoudt met je doelgroep. 

We halen met deze en nog veel meer middelen alles uit de kast om jouw doelgroep te overtuigen dat JIJ hun superheld bent! Wil je zelf meer doen op het gebied van content creatie en promotie, maar weet je niet waar je moet beginnen? Download dan de Kickstart Gids

Waarom kiezen voor Hallo Blauw als jouw online partner?

Niet zomaar wat aanrommelen, maar een slimme marketing communicatie strategie, gecombineerd met strakke planning.

De gestructureerde en analytische aanpak in combinatie met ons specialisme als marketing communicatiebureau zorgt ervoor dat we samen het gewenste resultaat behalen. Dat resulteert in betekenisvolle content voor jouw klanten en het behalen van doelstellingen binnen de organisatie. Wil je hierin de eerste stap zetten? Download dan onze Kickstart Gids waarin wij in zeven stappen focus aanbrengen op jouw marketing. 

Download de Kickstart Gids: meer klanten door waardevolle content

In deze gratis Kickstart Gids helpen we je 7 beslissingen te maken, zodat jij een strak framework hebt voor een betere zichtbaarheid op social media én een betrokken e-maillijst. 

Voor iedereen met de ‘marketingpet’ op!

Hier vind je ons privacybeleid 

Gratis download!

Download de Kickstart Gids: meer klanten door waardevolle content

In deze gratis Kickstart Gids helpen we je 7 beslissingen te maken, zodat jij een strak framework hebt voor een betere zichtbaarheid op social media én een betrokken e-maillijst. 

Voor iedereen met de ‘marketingpet’ op!

Hier vind je ons privacybeleid 

Gratis download!