Online marketing bureau

Word klantmagneet met een ijzersterke marketingstrategie

Je (nieuwe) site is live en je mailbox loopt over met nieuwe aanvragen. ….Of toch niet? Dat is helemaal niet gek. Dit ideale scenario is namelijk een utopie. Zichtbaarheid is belangrijk, maar er is meer voor nodig om jullie ideale klant te bereiken én te overtuigen van jullie kracht. Met een sterke marketingstrategie krijg je dat voor elkaar. Hoe je daarmee start? Wij helpen je graag op weg.

Bepaal de ‘why’ van jouw organisatie voor je klant

Je bent schoenverkoper en verkoopt schoenen met een speciale pasvorm, zodat dit ergonomisch verantwoord is. Hierin blink je uit en mensen begrijpen direct wat je product inhoudt. Je doelgroep is groot en je kan je boodschap breed verspreiden.

Maar wanneer je in B2B opereert en je brengt diensten op de markt met een lange(re) buying cycle, kan dat een stuk lastiger zijn. De doelgroep is specifieker en de ‘why’ (jouw bestaansrecht) is lastiger om uit te leggen. Wij richten ons op adviesbureaus die een helpende hand nodig hebben bij het formuleren van hun marketingstrategie. Hierbij stellen we op hoofdlijnen de volgende vragen:  

  • Wat is de toegevoegde waarde van jullie adviesbureau? 
  • Wat wordt jullie waardepropositie?
  • Wie wordt jullie Focus Persona?
  • Welke contentpijlers gaan jullie gebruiken?
  • Hoe gaan jullie de continuïteit waarborgen? 
  • Wat wordt jullie eerste lead magnet?
  • Met welke online kanalen gaan jullie je Focus Persona bereiken?

Download onze Kickstart Gids voor de uitleg op deze vragen

marketing strategie formuleren

Jouw toegevoegde waarde omzetten in een complete marketingstrategie

De pijn wegnemen van je doelgroep en tegelijkertijd uniek zijn ten opzichte van je concurrent: dat is de succesformule van een goede marketingstrategie. We gaan dus niet meteen gooien met termen zoals ‘contentkalenders’ en ‘contentpijlers’ maar willen er eerst voor zorgen dat de basis als een huis staat. 

Die basis kan je achterhalen aan de hand van een simpele invuloefening. Benieuwd welke dat is? Download dan onze handige kickstart gids met een stap-voor-stap uitleg en handige oefeningen om de (online) fundering van jouw bedrijf te leggen.

Een contentmarketingplan maken

Betekenisvolle content maken voor onze klanten. Dat is onze missie. Als organisatie los je een bepaald probleem van je doelgroep op en hebt veel kennis in huis. Door het delen van deze content met je doelgroep laat je zien dat je dat specialisme in huis hebt. Dat jij de man of vrouw voor de klus bent. Niet alleen roepen dat je het kan, maar laten zien dat je het kan. 

Nu de basis is bepaald, gaan we aan de hand van een contentmarketingplan bepalen welke informatie je gaat delen, waar je dit doet en met wie. Dit doe je aan de hand van de volgende vragen:

  • Welke kanalen gebruikt jullie Focus Persona?
  • Welke kanalen passen bij jullie waardepropositie?
  • Welke kanalen geven het meeste resultaat?

LinkedIn zorgt over het algemeen voor meer zichtbaarheid, SEO voor meer verkeer naar je website en met e-mail maak je je potentiële klanten warmer. Daarnaast zijn er nog véél meer kanalen waarop je je kan focussen. Maar uit ervaring kunnen we je vertellen dat adviesbureaus via deze weg hun vliegende start maken. En wanneer je je op méér dan drie kanalen stort, de focus weg is. Terwijl focus wat ons betreft key is. 

We slingeren dus niet eenmalig een bericht de wereld in, maar proberen, analyseren wat aanslaat en op basis van deze successen zorgen we voor meer groei. Niet op basis van onderbuikgevoel, maar keiharde data.

Aan de slag met jouw marketingplan

Klaar om de daad bij het woord te voegen en je eigen marketingplan te formuleren? Dan wil je stapsgewijs alle eerder genoemde punten kunnen afstrepen. Wil je meer handvatten voor de online marketingstrategie van jullie bedrijf? Download onze Kickstart Gids: online marketing voor adviesbureaus.

Download de Kickstart Gids: meer klanten door waardevolle content

In deze gratis Kickstart Gids helpen we je 7 beslissingen te maken, zodat jij een strak framework hebt voor een betere zichtbaarheid op social media én een betrokken e-maillijst. 

Voor iedereen met de ‘marketingpet’ op!

Hier vind je ons privacybeleid 

Gratis download!

Download de Kickstart Gids: meer klanten door waardevolle content

In deze gratis Kickstart Gids helpen we je 7 beslissingen te maken, zodat jij een strak framework hebt voor een betere zichtbaarheid op social media én een betrokken e-maillijst. 

Voor iedereen met de ‘marketingpet’ op!

Hier vind je ons privacybeleid 

Gratis download!