Zoekmachine Marketingbureau

Zoekmachine marketing bureau

 

Jij hebt een goed product of dienst en wilt dit online onder de aandacht brengen. Maar waar begin je? Nadat je je doelgroep, marketingkanalen, toegevoegde waarde en tone of voice hebt bepaald in ons strategietraject is het tijd om je boodschap in de wereld te slingeren en in de praktijk te brengen. Zoekmachine optimalisatie is hiervoor een goede basis. Wij als zoekmachine marketing bureau vertellen je hier graag meer over.

Wat is zoekmachine optimalisatie?

Zoekmachine optimalisatie, zoekmachine marketing, SEO of Search Engine Optimization: het zijn allemaal termen die dezelfde betekenis hebben: het ‘positief beïnvloeden’ van de zoekmachines zodat jouw pagina’s goed gevonden worden. Beïnvloeden klinkt misschien vreemd, maar wat je vooral doet is de bezoeker de meest relevante en gebruiksvriendelijke ervaring geven op jouw website.

De stappen van zoekmachine optimalisatie

Je hebt waarschijnlijk gezocht op ‘zoekmachine optimalisatie bureau’, ‘zoekmachine marketing bureau’ of een verwante term. En hoewel we meer zijn dan alleen een zoekmachine marketingbureau, heb je waarschijnlijk wel de informatie gevonden waar je naar op zoek bent. Dat is precies het doel van zoekmachine optimalisatie: de informatie voorschotelen waar de lezer naar op zoek is. Hoe uitgebreider de informatie is, hoe groter de kans is dat je een betere vermelding krijgt in de zoekmachines. Toch is een hoge positie in de zoekmachines niet het einddoel, maar daarover later meer. Eerst vertellen we je graag hoe je meer zichtbaarheid genereert door middel van zoekmachine optimalisatie.

Technische SEO

Je wilt je lezer de best mogelijke ervaring geven. Een trage website, links die niet werken of een website die niet goed wordt getoond op mobiele apparaten dragen daar niet aan bij. Daarom is het belangrijk dat jouw website in de basis goed functioneert. Dit is iets wat jouw webbouwer voor jou verzorgt. Wanneer je het gevoel hebt dat je een second opinion hiervoor nodig hebt, kun je altijd contact met ons opnemen.

Relevante content delen

Om de juiste informatie te kunnen geven, moet je weten waarop je doelgroep zoekt. Door middel van zoekwoordonderzoek kunnen we achterhalen op welke woorden en zinnen zij zoeken en wat de frequentie hiervan maandelijks is. Ook kunnen we seizoensgevoeligheid achterhalen door trends in de zoekmachines te analyseren

Zoekwoordonderzoek is de fundering van je SEO. Wanneer je wordt gevonden op zoektermen die jij denkt dat relevant zijn, maar er wordt helemaal niet op gezocht, is dat zonde van je tijd en inspanningen. Daarom is het belangrijk dat dit op elkaar aansluit.

Wanneer je deze zoektermen hebt bepaald, kan je hiervoor content gaan schrijven. Op basis van een vaste structuur zorgen we ervoor dat de tekst makkelijk leesbaar is voor de bezoeker en dat het eenvoudig op te pikken is door de zoekmachines. Dat resulteert in een hogere positie in Google. Maar dat is niet je doel: je wilt namelijk meer websitebezoekers naar je website of een grotere naamsbekendheid. Staar jezelf daarom niet blind om de posities, het is slechts een middel voor je einddoel.

Naast geschreven content zijn er ook andere mogelijkheden om informatie over te brengen naar je doelgroep. Denk hierbij aan een van de volgende manieren:

CONTENT CREATIE

TEKSTEN & BLOGS

SOCIAL MEDIA

FOTOGRAFIE

VIDEO & ANIMATIE

E-BOOKS & WHITEPAPERS

VERSPREIDING & PROMOTIE

WEBSITE & SEO

FACEBOOK & INSTAGRAM

LINKEDIN

EMAIL MARKETING

ONLINE PR

Online autoriteit

Uiteindelijk is het van belang om een autoriteit te worden in jouw vakgebied. Jouw kennis wordt bijvoorbeeld overgenomen door andere websites en krijgt eervolle vermeldingen. Of je wordt gevraagd op andere platforms jouw kennis te delen. Je naamsbekendheid wordt vergroot en meer externe pagina’s linken naar jouw website. Dit allemaal komt ten goede van je vindbaarheid. 

Er zijn manieren om direct aan de slag te gaan met linkbuilding (het verkrijgen van links van externe sites). Hoewel dat een effectieve manier kan zijn om meer autoriteit te krijgen, is het ook een intensieve manier om je posities positief te beïnvloeden. Daarom zien wij online autoriteit verkrijgen meer als een gevolg van waardevolle content, dan als middel op korte termijn. 

Aan de slag met zoekmachine optimalisatie

Ben je overtuigd dat zoekmachine optimalisatie een onderdeel moet zijn van jouw online strategie? Vraag dan een gratis kennismaking aan. We bekijken samen waar jij behoefte aan hebt en nemen SEO mee als onderdeel van jouw totale online strategie. 

Wil je écht impact maken op je doelgroep? Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Elke eerste donderdag van de maand ontvang je de laatste blogs én extra tips om waardevol te zijn voor je doelgroep, structuur aan te brengen in je content en meer resultaat te behalen uit je inspanningen.  

Wil je geen tips mislopen? Schrijf je dan nu in.

Privacybeleid: we houden niet van spam en sturen je alleen relevante info. Lees hier het hele beleid.